Alla inlägg under oktober 2006

Av Christer - 7 oktober 2006 23:21

I morgon kl 14.00 spelar vi första kvalmatchen med B-laget mot IFK Malmö. Truppen ser ut så här: Emmie - Jessica, Moa, Vicky, Tilda - Sanne, My, Åsa, Lina - Josse, Samantha - Mia K, Ylva, Bebbe, EG, Malin. Ett som synes bra lag vi ställer på benen, så jag är optimist. Hittar vi bara den rätta inställningen, och skam vore det annars, så ska det gå vägen.Men IFK Malmö är ett bra lag, och förklaringen till det är till stor del samarbetet med Håkanstorp. IFK Malmö har under året fungerat som farmarlag till div 2 laget Håkanstorp och man har därför kunnat använda div 2 spelare i fyran. Inte minst Linda Green - som sänkte vårt A-lag i bortamatchen mot Håkanstorp med 3 mål - har härjat fritt i fyran och gjort 16 mål. Men jag tycker nog det är lite konstigt att man använder en sån bra spelare som Linda i fyran. Ska man inte matcha fram lite yngre förmågor i ett sådant samarbete?Jag vet att det lite grand har snackats i våra led om att vi kanske borde använt fler "A-lagsspelare" i sista B-matchen och nu i kvalet. Men i min värld fungerar det inte så - jag har fullt förtroende för våra "B-spelare" och tycker att de är absolut kapapla att fixa en div 3 plats. För mig är det i huvudsak de som ska spela i trean i B-laget som också ska fixa platsen. Nåja, nu verkar det som om vi har lite tur. Det sägs att Linda Green inte kommer att vara med i matchen mot oss och det är väl bra. Sedan kan hon ju få vara med och sänka Vittsjö - det gör inget :-)

Av Christer - 7 oktober 2006 23:17

Det ska bli fler inlägg här i bloggen än vad som har presterats tidigare. Den nya hemsidan för Eskilsminne öppnar snart och då ska jag oxå se till att skriva mer här.Man ska bara vänja sig att skriva även när det går lite sämre. Att berätta om bra resultat och roliga saker är ju lätt, men inte lika roligt när ett resultat gått emot.Men som tur är händer ju mycket roligt så det är ju bara att skriva på.

Ovido - Quiz & Flashcards