Alla inlägg under juli 2007

Av Christer - 24 juli 2007 12:37

.. blir det mycket jobb med Eskilscupen. Min primära uppgifrt är att hantera resultatredovisningen. Det handlar både om redovisning till de olika idrottsplatsernas sekretariat (vi spelar på 6 idrottsplatser) samt till allmänheten. Naturligtvis görs allt det över internet. Med hjälp av ett intranet till idrottsplatserna och via Eskilscupens hemsida till alla andra.

Så just nu sitter jag och finslipar på det program jag gjort för ändamålet. Ser till att programmet räknar rätt på alla variabler, sorterar riktigt och exporterar det hela till Internet. Det är 1698 matcher som ska hanteras och redovisas. 

Gothia Cup utlovar resultat på webben 2 timmare efter matchslut. I fjol låg vi på ca 15-20 minuter efter matchslut. Ska försöka pressa det lite till i år.

Med två så stabila parhästar som Anders Eriksson och Micke Kristiansson i tävlingssekretariatet ska det nog gå. 

Av Christer - 22 juli 2007 16:30

Nu läste jag lite nogrannare och såg att HD skrivit ".. gått längst av alla NV-skånska tjejlag.." och då var det ju någorlunda rätt (även om man missade F19).

Men det är bara här i bloggen du får den kompletta bilden :-)

Av Christer - 22 juli 2007 16:01

Helsingborgs Dagblad skrev idag en rättelse att man igår skrev att Stattena gick längst i Gothia Cup 2007 med sin 1/8 del i F14. Tidningen kompletterade med att Eskilsminnes F13 och Brunnbys F12 minsann gått lika långt.

Det är bara det att HD missat att Högaborgs P15 gick till kvartsfinal och det är bättre än 1/8 del. Till 1/8 del gick också vi (Eskilsminne F19), Eskils P11 och HIF P11. Dessutom ska man väl räkna in Ängelholm till NV-skåne - och då tillkommer Ängelholms P18 och P13 i 8-delsgänget.

Så kan det gå när glada ledare själv skickar in info till HD och bara bryr sig om sitt eget lag (och HD glömmer kolla).


Här är den kompletta lista där du också ser vem förlusten kom mot.


Kvartsfinal
Högaborg P15 - Campala Kids 0-3 **


1/8 - dels final

Ängelholm FF P18 - Mjällby AIF 5-6
US Voluntas Brescia - Ängelholms FF P13 8-0 **

Eskilsminne IF P11 - Boo IF 5-0 *
Helsingborgs IF P11 - FK Toza Markovic Kikinda 2-4
Eskilsminne IF F19 - Gamla Upsala SK 0-3 *
Umeå Södra FF - IFK Hässleholm F17 5-1
Brommapojkarna - Eskilsminne IF F13 2-1
C.D.F Gasteiz - Stattena IF F14 2-0
Boo FF - Brunnby FF F14 4-0

** Förlust mot slutsegrare

* Förlust mot finallag


Av Christer - 22 juli 2007 00:02

Klicka på länken nederst i inlägget för att se web-TV klipp

Knappt hann mina uttalanden till HD's web-TV komma live innan jag fick anledning att ångra mig. Eller, egentligen inte.

Vi åkte ut med F19 i 8-delsfinal i årets Gothia Cup. Och det efter att jag utlovat medaljkamp. Men vi förlorade mot Gamla Uppsala som sedan tog sid till final. (Förlust där mot Vittsjö). Av erfarenhet vet vi att tillfälligheter är viktiga ju längre man kommer i turneringen. I en kort sekvens i förlustmatchen gör motståndarna först ett hörnmål och sedan minuterna efter vinns ett motlägg med friläge och mål som följd. VI lyckas inte komma riktigt in i matchen och förlusten är ett faktum. Som det senare visar sig i och med att Uppsala går till final, skulle vi också kunna gjort det. Jag såg några Uppsala-matcher inkl. finalen och det var ett spel som vi absolut skulle kunnat svara upp till.

Men skulle det räckt till chans mot Vittsjö i en final. Tveksamt. Vi hade nog haft lika svårt att freda oss mot Vittsjö's offensiv som Uppsala.

Och Ja - jag vet. Jag får ta på mig denna förlust också. Liksom två gånger i serien förlorar vi när jag inte är på plats. Denna gång hjälpte jag att coacha F17 på samma tid som F19 matchen gick. Jag tror aldrig jag vågar släppa iväg er själva fler gånger...

Se web-tv-klippet här.


Av Christer - 18 juli 2007 22:21

Vi är ju nu på Gothia och jag följer framförallt F19 och F17 även om jag försöker följa de yngre flicklagen också, men det hinns inte med. Programmet är tajt och många matcher går samtidigt. Av de yngre har jag bara hunnit se F15 en gång. 

Men som sagt F19 och F17 har jag hunnit med hittils.

F19 har gått riktigt bra. Seger i gruppen efter en intressant sista omgång. Efter att vi tappat onödigt poäng i andra gruppspelsmatchen mot Kuddby skulle det bli en målskillnadsaffär om gruppsegern. Matchen mot Kuddby slutade 0-0. Vi tryckte på hela tiden (2x25 min) men Kuddby kämpade på väldans och klarade oavgjort. Då var läget att vi var tvugna att ta in 4 mål i sista omgången. Vi mötte ett norskt lag som Kuddby slagit med 6-0. Taktiken var klar. Full fart framåt. Det började bra och i halvlek hade vi 5-0 och därmed var vi före eftersom det stod 0-0 i Kuddbys match som pågick samtidigt. Men så började Kuddby göra mål i sin match som gick på planen brevid oss. Kuddby vann med 3-1. Det betydde att vi behövde några mål till och vi gick fram till 7-0 och var ett mål före. Kuddbys match var slut och 5 minuter kvar i vår. Tränare Patrik gav order till spelarna att det räckte och vi säkrar resultatet sista minuterna. 

Men så fick jag ett samtal på mobilen från Roger Gehrke som talat med en Kuddby-förälder och hört att Kuddby hade eller skulle protestera mot det officiella resultatet 6-0 i sin match mot norskorna. Det hade tydligen blivit 7-0 och domaren skrivit fel. Jag visste att det var risk att protesten skulle gå igenom eftersom det faktiskt hade blivit 7-0 i matchen. En av våra föräldrar hade sett matchen och räknat till 7-0.

En snabb huvudräkning och läget var då att målskillnaden var lika men Kuddby hade gjort 10 mål mot våra 9 totalt. Och bara 5 minuter kvar.

Det var bara att skrika ut till My Nilsson, som för dagen spelade mittback, att "det räcker inte - vi måste ha ett till !"

My tar i princip direkt några steg fram avlossar ett skott - upp i nättaket och 8-0. Nu var det i alla fall klart.

Vi ville gärna bli etta i gruppen för att vi inbilar oss att den halva vi nu hamnat på är något lättare än den undre. På undre finns bland andra Jitex och Vittsjö som nog blir semifinalpar där. Jag försöker få Mats från Vittsjö att erkänna att de har ett bra lag och det blir final för dem i år. Men han bara mörkar och säger; "en match i taget", "bollen är rund", "vi får se".

På vår halva finns AIK som verkar riktigt bra, men dem får vi först i en eventuell semifinal. I morgon möter vi först Gamla Uppsala och om det går vägen väntar nog Madesjö i kvarten. Vi såg Madesjö nu på kvällen i match mot Norskt lag. Man vann med 3-0 och framförallt forwarden nr 11 imponerade tillsammans med det centrala mittfältet. Men vi har absolut chans. Bra centralt mittfält och duktig forward har ju vi också :-)

F17 har haft det lite jobbigt. Efter seger i första matchen mot Piteå blev det först 0-1 förlust mot Lanvetter och idag 0-2 mot Noga Pride, USA. Dessa matcher, liksom hela gruppen, var väldigt jämn och det räckte inte till A-slutspel. Första matchen i B slutspelet är redan avklarad. Seger 8-0.

Det får räcka så här långt. Nu e det dags att vila. Frågan är om inte jag är för gammal för att fara runt på detta viset dag efter dag...




Av Christer - 17 juli 2007 22:55

.. nu tar batteriet slut i datorn, hinner inte skriva om gothia, kanske i morgon...

Av Christer - 17 juli 2007 22:51

Jag har ingen aning om vem den inringade tjejen på bilden är. Men däremot så är det Tessan Nilsson som som står i översta raden, tvåa från vänster. Grattis ni som gissade rätt trots att ni gissade fel ?!? :-)

Tessan spelar nu Öjessjö IF i Göteborg. Hon har gjort comeback i år efter att hållit upp sedan hon flyttademed pappa Rolle till Göteborg.

Av Christer - 11 juli 2007 22:39

Här ett nytt inlägg med det populära inslaget "Vem är det på bilden?"

Vem är det som så fint fixar till håret? Det kan nog vara lite svårt för den helt färske Eskilsliraren att klara detta. Man får tänka några år tillbaka i tiden. Men inte så farligt långt... 

Ovido - Quiz & Flashcards