Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Christer - 10 juli 2007 14:01

Rebecca N kommenterar mitt tidigare inlägg om skytteligan och menar att det ska vara 5 mål levererade från de Nilssonska fötterna. Jag är böjd att hålla med, men det finns bara 4 officiellt registrerade så jag får be om hjälp att komma ihåg så att vi kan identifiera den som stulit målet och hålla denne till efterrättelse. Bokförda Rebecca-mål är mot Halmia, Tölö och 2 mot Falkenberg.

Men visst var det en hörna direkt i mål mot Sandby oxå? I så fall är det Raggen som är den skyldige mål-napparen... 

Av Christer - 10 juli 2007 13:43

I dag på förmiddagen var det Gothiaträning för F19 tjejerna. På träningen dök också evigt unge och tillika Kvidinges stolthet Carina S upp och var med på passet. Hon hade beslutat sig för att visa småtjejerna hur man lirar boll. Rätt så och alltid lika välkommen. Jessica - nästa pass är på torsdag!

Av Christer - 10 juli 2007 13:24

Läser i dagens Kvällsposten att svenska folket tycker Kungen ska pensionera sig och Viktoria ska ta över tronen. Va? Men hur tänker ni nu då?

Nu är det ju på väg att bli som det ska vara. Den kloke, men något förvirrade gamle mannen är Kung och vid hans sida sitter den visa och timida Drottningen. Dessutom prinsessor som väljer och vrakar bland ämnen för giftemål. Det enda vi väntar på är att Carl Philip klär sig i trikåer och bär svärd. Så har det alltid varit i mina sagoböcker och så tycker jag det ska vara. Om Viktoria tar över tronen blir hon ju Drotttning och regerande Drottningar ska väl vara minst 60 eller...

En annan studie för några dagar sedan visade att den genomsnittlige ledarskribenten och politiske redaktören i Svensk press var född 1959 (och man) vilket också är mitt födelseår. Jaha, där ligger man efter i den karriärren oxå. Jag har bara lyckats bli lillbas över redigerarna. Men å andra sidan så var kulturskribenterna ytterligare några år äldre. Så jag har fyra år på mig att lära mig dikta och lära mig tycka att en kommunalt beslutad omorganisation är lika med kulturens undergång och en atack mot alla mänskliga och goda värderingar.




Av Christer - 10 juli 2007 05:23

Nu har jag, Bellis och Dutten precis avslutat lottningen till Eskilscupen. Lasse Linderström kollapsade vid 01.30 och fick går hem.

Mest spännande ser P11 klassen ut att bli. Där seedade vi 16 lag. Lottningen kommer ut tisdag kväll eller onsdag förmiddag på Eskilscup-sidan.

Nu ska jag vila. Om 4 timmar är det träning.

Ovido - Quiz & Flashcards