Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Rättelse till min rättelse om HDs rättelse

Av Christer - 22 juli 2007 16:30

Nu läste jag lite nogrannare och såg att HD skrivit ".. gått längst av alla NV-skånska tjejlag.." och då var det ju någorlunda rätt (även om man missade F19).

Men det är bara här i bloggen du får den kompletta bilden :-)

 
 
Ingen bild

Inte imponerad.

22 juli 2007 18:03

Knappast imponerande att du inte nämner P95 som vann Guld i B-finalen och som var färdigspelad när du gjorde ditt inlägg. Uselt, beklämmande men ligger helt i linje med Er självgodhet och pompösa stil. Att sedan nästan alla Eskilslagen (utom P96 och till viss del F93)åker hem istället för att heja på det enda lag som gått till final är skrämmande. Största klubben i Gothia hade sämsta klubbkänslan. PS är Bellis blogg nerlagd????

 
Ingen bild

Annica

22 juli 2007 18:09

Jaha men hur många såg vår B- final förra året då? Och hur många såg vår A- final förrförra året mer än våra föräldrar och P86-87orna?

 
Ingen bild

Crille

22 juli 2007 20:27

Måste kommentera kommentaren av "Inte imponerad". Vitsen med inlägget var en kommentar till HD och då är inte B slutspelet en faktor. Det betyder förstås inte att jag inte tycker att P12 guldet är värt att nämnas utan stämmer förstås in i hyllningarna. Att vinna B slutspelet i de större Gothia klasserna (som P12 är) är absolut en prestation. Jag har också lagt ut det på klubbens hemsida.
Resten av kommentaren förstår jag mig inte på. Jag försöker se så mycket matcher som möjligt, naturligtvis blir det mest flickmatcher, men har i år sett flera av de äldre pojklagen också. Så oxå i Gothia trots att jag hade ledaransvar i två lag. Upp i gryningen för att se P18 och P16 när vi hade eftermiddagsmatcher. Men tyvärr har jag inte sett P95 ännu.
Och nej jag åkte inte hem men valde att följa F17 finalen på Ullevi. Inget Eskilslag där men denna gång blev prioriteringen att se Tölö som ligger i vår division 2 serie och som vi snart möter i en viktig match. Jag tror det bäst gagnar min möjlighet att sköta min uppgift som ledare för damlaget.
Men spelar P95 en ny final lovar jag att stå vid sidlinjen.

 
Ingen bild

JN

22 juli 2007 22:13

Vill bara skriva till inte imponerad...Hur många ställer upp och gör så mkt för Eskils!? Crille är och förblir min favorit,vet inte var han(du) får all tid och energi ifrån.Men bara plus plus till dig Crille.Kram/Jessika

 
Ingen bild

Johan

23 juli 2007 23:36

Vill bara påpeka att P89 också såg finalen 2005 på Ullevi. Vi missade dock B-finalen iår och det kan bero på att det var svårt att greppa allt som hände runt vår klubb i Gothia. Hade kanske inte varit fel med en överledare samt ett ledar rum är all info går ut om de olika lagens matcher. I alla fall mycket imponerande med en seger i B-finalen för P95. Sedan kanske det hade varit ärligare att sätta ut sitt namn istället för ett alias. All heder åt Waldt som bl.a såg B18 matchen mot de sedermera segrande kroatiska laget. Fast jag vet inte om han var riktigt caken i den arla gryningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 26 september 2008 21:09

Grattis till Stattena Elin Borg som var med i F17 landslaget som på torsdagen besegrade Krotaien med 5-0 i första EM-kvalmatchen. Elin började på bänken men kom in i 81 minuten. Sverige möter på lördag Lettland och senare i förväntad gruppfinal Wales...

Av Christer - 26 september 2008 20:11

I morgon avslutas ju serien. A-laget möter Stattena Bluebirds på Olympia kl. 15.30 på lördagen. Matchen ska inte ha någon betydelse för seriesegern. Glimåkra ska inte kunna ta in 19 mål på oss även om vi skulle förlora. Men för Stattena betyder den m...

Av Christer - 26 september 2008 18:43

Ännu en gång har poängavdrag i efterhand påverkat läget i division 2 sydvästra. Malmö DFF (LDB U) har använt sig av en olicensierad spelare i två matcher. Det rör sig om en 15 åring som Malmö glömt ta ut licens för.  Spelaren anses därför okvalificer...

Av Christer - 21 september 2008 17:39

Oversholm - Glimåkra 4-2   Tabellen med en match kvar: Eskilsminne DIF  19  15 2 2   60-13 47  47 Glimåkra            19  14 2 3  48-20  28  44   ...

Av Christer - 20 september 2008 18:07

Sista hemmamatchen för A-laget avklarat. Vi har svårt mot Osby, Vet inte riktigt säkert vad det är. Men det har någ med deras sätt att krympa ytor att göra.   Vi fick möblera om en hel del idag. Det blev till sist så att vi satte Annica Leo i mål ef...

Ovido - Quiz & Flashcards