Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Så går det när man sticker ut hakan...

Av Christer - 22 juli 2007 00:02

Klicka på länken nederst i inlägget för att se web-TV klipp

Knappt hann mina uttalanden till HD's web-TV komma live innan jag fick anledning att ångra mig. Eller, egentligen inte.

Vi åkte ut med F19 i 8-delsfinal i årets Gothia Cup. Och det efter att jag utlovat medaljkamp. Men vi förlorade mot Gamla Uppsala som sedan tog sid till final. (Förlust där mot Vittsjö). Av erfarenhet vet vi att tillfälligheter är viktiga ju längre man kommer i turneringen. I en kort sekvens i förlustmatchen gör motståndarna först ett hörnmål och sedan minuterna efter vinns ett motlägg med friläge och mål som följd. VI lyckas inte komma riktigt in i matchen och förlusten är ett faktum. Som det senare visar sig i och med att Uppsala går till final, skulle vi också kunna gjort det. Jag såg några Uppsala-matcher inkl. finalen och det var ett spel som vi absolut skulle kunnat svara upp till.

Men skulle det räckt till chans mot Vittsjö i en final. Tveksamt. Vi hade nog haft lika svårt att freda oss mot Vittsjö's offensiv som Uppsala.

Och Ja - jag vet. Jag får ta på mig denna förlust också. Liksom två gånger i serien förlorar vi när jag inte är på plats. Denna gång hjälpte jag att coacha F17 på samma tid som F19 matchen gick. Jag tror aldrig jag vågar släppa iväg er själva fler gånger...

Se web-tv-klippet här.


 
 
Ingen bild

Anna

23 juli 2007 21:28

Guuud vilken rolig webb tv! Klart du skall sticka ut hakan Chrille (med all rätt), men däremot skall du inte avstå att medverka på matcherna. Det har du märkt nu va? :-) Alla behöver en sådan som du runt laget för att lyckas!!! Stora kramizar
Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 26 september 2008 21:09

Grattis till Stattena Elin Borg som var med i F17 landslaget som på torsdagen besegrade Krotaien med 5-0 i första EM-kvalmatchen. Elin började på bänken men kom in i 81 minuten. Sverige möter på lördag Lettland och senare i förväntad gruppfinal Wales...

Av Christer - 26 september 2008 20:11

I morgon avslutas ju serien. A-laget möter Stattena Bluebirds på Olympia kl. 15.30 på lördagen. Matchen ska inte ha någon betydelse för seriesegern. Glimåkra ska inte kunna ta in 19 mål på oss även om vi skulle förlora. Men för Stattena betyder den m...

Av Christer - 26 september 2008 18:43

Ännu en gång har poängavdrag i efterhand påverkat läget i division 2 sydvästra. Malmö DFF (LDB U) har använt sig av en olicensierad spelare i två matcher. Det rör sig om en 15 åring som Malmö glömt ta ut licens för.  Spelaren anses därför okvalificer...

Av Christer - 21 september 2008 17:39

Oversholm - Glimåkra 4-2   Tabellen med en match kvar: Eskilsminne DIF  19  15 2 2   60-13 47  47 Glimåkra            19  14 2 3  48-20  28  44   ...

Av Christer - 20 september 2008 18:07

Sista hemmamatchen för A-laget avklarat. Vi har svårt mot Osby, Vet inte riktigt säkert vad det är. Men det har någ med deras sätt att krympa ytor att göra.   Vi fick möblera om en hel del idag. Det blev till sist så att vi satte Annica Leo i mål ef...

Ovido - Quiz & Flashcards