Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Christer - 14 oktober 2007 17:58

I kvalet till trean lyckades det inte för Wormo i matchen mot Borgeby borta. Det blev förlust med 0-3. Därmed är Borgeby klar för division 3 (om serien utökas till 11 lag som är föreslaget. Annars får man stanna kvar i fyran, trots kvalsegern!).

Lika gäller för Vittsjös B-lag som idag vann med 8-2 och därmed också är segrare i sin kvalgrupp. Det rapporteras från den matchen att Lina Olofsson gjorde ett av målen. Det lönar sig att träna med Eskils Lina!

Undrar om det inte blir så att Vittsjö hamnar  i "vår" trea. Troligen om jag räknar rätt och kan min geografi någerlunda (vilket i och för sig inte är en stark sida).

Av Christer - 14 oktober 2007 17:19

Råå IF vann viserligen matchen idag mot Skurup med 3-2 men det räckte ju inte eftersom man förlorade borta med 3-0. Det blir trean även nästa år för San Siro-tjejerna. Att det skulle bli svårt att vända var klart. Kanske skulle offensiven räcka till men skulla laget kunna hålla nollan? Råå skapade tillräckligt med chanser för att göra de mål som behövdes. Inte bara de tre som det blev. Det hade kunnat bli 4, 5, 6 också.  Man brände flera fina lägen och hade skott i ribban m.m Men det ville sig inte. Tydligen var det likadant i matchen nere i Skurup.  Råå hade ändrat lite grand till de två kvalmatcherna då Sandra Lännerberg blivit framflyttad i anfallet.Jag tyckte det förändrade Råå spel lite grand. Insticken och löpbollarna kom inte på samma sätt som när jag sett Råå vara som vassast.  Men som sagt chanser fanns och blev över.

Om jag tidigare uttryckt att det inte blir helt lätt för HDFF att etablera sig i tvåan så är det för mig givet att Skurup inte har en susning att klara det. I så fall krävs ordentliga förstärkningar. För övrigt kan jag påminna om att vi möte Skurup i en träningsmatch i april i år. Vi vann med 6-0 efter fyra mål av Rebecca Nilsson och två av Samantha Trossling.

Ovido - Quiz & Flashcards