Alla inlägg under december 2006

Av Christer - 8 december 2006 15:39

Tidigare eskilsspelaren Erla Arnardottir byter Mallbacken mot USA nästa säsong.- Jag ska åka till USA och spela för Sky Blue Soccer i New Jersey, bekräftar Erla för damfotboll.com. - Jag reser den förste mars och stannar till september under tiden deras liga spelas.I Sky Blue Soccer är förra Malmö-spelaren Denise Reddy numera assisterande tränare. Erla får bland andra brasilianska Formiga som lagkamrat.

Av Christer - 7 december 2006 13:03

Jag tänkt jag skulle presentera de fyra nyförvärv som hitills är klara för Eskilsminne DIF. Martina Ejehag 21 år kommer från Munka Ljungby IF där hon mestadels spelat innermittfältare. Men vi har även sett henne spela som säker mittback. Vi (jag och Ekis) har följt Martina i 4-5 år och är glada att hon nu tar steget. Vi gjorde nog vår första fråga till Martina när hon var 17. De gånger genom åren vi mött Munka med äldre flicklag och B-laget har Martina ofta dominerat matcherna. Det ska bli intressant att se vad hon kan prestera nu när hon satsar på högre nivå.Helena Modie, 19 år kommer närmast oxå från Munka. Hon har mest spelat yttermittfältare och anfallare. Ursprungligen är Helena från Ängelholms FF där vi också stött på henne som motståndare. Helena redan div 2 erfarenhet. Vi har nämligen även mött henne i A-lags sammanghang under 2005 när hon representerade Stattena och var med i våra dubbelmöten mot Bluebirds. (Vi vann båda :-).Ida Sönner, 18 år, kommer från Kullabygden DFF. Hon är välkänd hos oss speciellt för att vi lånade henne från Kullabygden under sommaren 2005 och ingick i vårt Gothia F17-lag. Hon var alltså med i det lag som spelade Gothiafinal på Ullevi. Under 2006 har Ida utvecklats ytterligare och avancerat till lagkapten och mittfältsmotor i Kullabygdens div 4-lag. Ida är framförallt en kämpastark och lojal spelare som ger allt. Frida Liljekvist, 17 år, från Teckomatorp SK. Vi såg Frida första gången tidigt i våras när vårt B-lag mötte TSK i en träningsmatch på grus. Redan i halvlek kollade vi upp vem den ljushåriga högerbacken var och antecknade i "boken". Hon höll rent på sin kant och var mycket delaktig i anfallspelet med fina framspelningar och inlägg. Under sommaren såg vi henne ytterligare några gånger i matcher och Frida tillhörde alltid de bästa på plan. Därför var det ingen tvekan att bjuda in henne till testträning. Frida spelar alltså mest högerback. Hon går desutom på fotbollsgynmasium i Lund. Vi önskar alla fyra välkomna till Eskils.

Av Christer - 6 december 2006 13:33

Som tidigare skrivet är jag missnöjd med min mobil-ringsignal som blivit inlagd i min mobil. Vill bara rapportera att nu har jag laddad ner en ny. Dock har jag ingen susning om var i telefonen den hamnat. Så det blir Boten Anna ett tag till.Återkommer i detta spännande ämne

Av Christer - 5 december 2006 17:35

Idag uppges James Keene vara klar för övergång från Gais till Elfsborg. Enligt uppgifter i media har Anders Svensson bidragit till värvningen genom att gå på krog med Keene i Göteborg. Vilket det finns bildbevis på. Det är väl OK. Men nu undrar bara jag om klubben betalar mina lördagsinträden till The Tivoli för att leta efter potentiella damspelare.

Av Christer - 3 december 2006 10:04

Vi vann en och förlorade en match i Växjö. Lägg därtill två oavgjorda och slutligen trea i gruppen på 5 poäng. Även om man alltid vill mer så är det ett helt OK resultat. SMP-sparken är för lag allsvenskan-div 2 och håller hög klass. Vi slapp viserliggen Malmö FF i vår grupp, men hade föra årets div 1 lag Älmhult och arrangörslaget Växjö FF som vann cupen ifjol och som naturligtvis storsatsar på sin egen cup. Dessutom ett Södra Sandby lag som till i år hitills förstärkt med 7 st kvalificerade spelare. Se där vilket lag som kommer att vara favoriter i vår egen två till sommaren.Det som jag vet känns lite i tjejerna är att vi är med i matcherna och ofta var det spelförande laget. Det var väl bara mot Växjö FF som vi kännde att där är det oavgjorda resultatet bra. Växjö var bra (vilket man senare bevisade genom att förlora sin semifinal mot suveräna Malmö FF med bara 0-2). 1-1 mot Älmhult kändes sådär. De hade inte många farligheter (Anna S långskott är inte farliga :-)) och Emmie tappar olyckligt in en hörna. Den matchen kunde vi vunnit. Även förlusten 1-2 mot Sandby kändes sådär. Det var en del ouppmärksamhet försvarsmässigt som låg bakom deras mål och vi spelade någerlunda jämmt mot dem. Vi kunde tagit poäng där också.Sammanfattningsvis så är det ett bra resultat och vi spelade bra långa stunder. Kan vi sedan få till skärpan lite till så Bäst idag var tvillingarna på backplatserna. Men vi ska också nämna Sara R. som skapar mycket framåt och Leo som visserligen blandar och ger men som ligger de flesta av våra bästa anfall. Ett litet omnämnade också till smurfarna Anna Dimic och Mia Karlsson. Som jag sa till Mia; för ett år sedan var det F15 i Påarp nu är det div 2 spel mot tufft motstånd - och det funkar riktigt bra!

Av Christer - 3 december 2006 09:58

med att sms-rapportera från smp-sparken till bloggen. Resultatet synes i de tidigare inläggen. Felet är nog inte något med bloggen utan snarare att jag försöker lära mig använda min ny mobil, en P990i. Det har jag inte lyckats med ännu. Det största problemet verkar vara att jag har för tjocka fingrar för det lilla tangetbordet.PS Min nuvarande ringsignal - Basshunter (heter han så?) - är inte mitt val utan ett resultat av illvilliga lagkamrater. Jag ska försöka ändra det så fort jag begriper hur jag ska kunna trycka på bara en tangent åt gången.

Av Christer - 2 december 2006 18:44

två matcher ytterligare spelade. Först spelar vi 1-1 mot älmhult. Deras mål direkt in efter hörna. Vårt görs av sara r oxå efter en hörna

Av Christer - 2 december 2006 16:33

smp-sparken. Forsta mathen avklarad. 2-0 till oss. Mål av sara r o leo.

Ovido - Quiz & Flashcards