Alla inlägg under april 2007

Av Christer - 7 april 2007 23:15

Vittsjö har nu spelat ytterligare två träningsmatcher sedan man krossade oss med 7-0 på gruset i Vittsjö. Jag sa då att detta lag var mycket bra och kommer att vinna östra tvåan enkelt.Sedan dess har Vittsjö först slagit Södra Sandby (en av favoriterna i vår tvåa) med 6-2 samt Sjöbo (förra årets div 2 segrare och numera i ettan) med 3-0.

Av Christer - 7 april 2007 23:01

Det är kanske så att B-laget stöter på det svåraste motståndet i helgen. A-laget spelar på måndag mot Skurup som blev 4;a i södra trean i fjol. Man menar själv att man är lite bättre i år och att man gärna vill slåss om seriesegern i år. B-laget ska spela en sent tillkommen match mot Stattena Bluebirds. BB har inte spelat så många träningsmatcher och behövde matcha så det är klart vi ställer upp på det. Det ska bli kul, speciellt som vi hört att både Tove Eriksson och Maria Jönsson kommer till start i BB. För den oinvigde så gick dessa två två i år över från oss till Stattena.Det blir helt klart en "skitsvår" match. Vår chans är att kämpa utav h-vete, men också att försöka spela vårt spel så att de blåe också får springa lite efter bollen. Drabbningen äger rum kl 13.00 på Listorps IP.

Av Christer - 7 april 2007 22:29

Jag är fortfarande trött. En veckas träningsläger (inkl. resa) i Kroatien är mer än vad jag tål. (Man är ju inte 45 längre).Men det var ett bra träningsläger. Det blir oftast det för det känns som vi lärt oss görs det bästa av alla situationer, trots att det alltid händer oförutsedda grejor. Gör man så blir det också bra.Resan ner var ju lång, j-vligt lång. Start från Harlyckan kl 07.30 och framme i Medulin ca kl. 15.30 - 32 timmar senare. Då hade vi hunnit med 7 timmar båtresa Trelleborg - Travemunde - ett nattligt polisstop (tror det var fel vägskattemärke i rutan, någon sa att det var böter för trasig strålkastare) och inte minst 3 timmar stillestånd i Kroatiska tullen för att det fattades någon stämpel, eller vad det nu var. Vi hade beställt extra lunch på ankomstdagen så vi inte skulle gå vrålhungriga till träningen. Den fick vi ingen nytta av. Nu blev det istället kall korv invirad i lingonlimpa i väntan på Tullen.Väl framme så var det direkt ut på planen för ett första träningspass. Planerna var så där. Det regnade första natten vilket var bra för det gjorde planerna lite mjukare så vi hade faktiskt inte några större problem med vaderna vilket man annars kunnat befara. Det blev 6 hårda träningspass och ett lite lättare (promenad till glasskiosken). Vi hade en bra och hög kvalitet på träningarna. Flera pass såg riktigt bra ut. Vi fick också chans att träna lite fasta situationer för första gången i år. Det ser faktiskt ut som vi lärt oss reda ut hörnor mot oss utan att fumla och tveka. Men det tror jag egentligen på först när jag ser det i match.Det börjar mejsla ut sig en a-lags startelva, men lägret visade också att det är tufft om platserna och konkurrensen är hård. Det var 26 spelare på plats, alla med ambitionen att ta plats i a-laget. Det är positivt.Det blev också plats för lite party och lite romantik. Vi åkte ju ihop med herrseniorerna. Herrjuniorerna var ju också med, men de stod mest vid sidan och tittade på.Totalt var det faktiskt 88 eskilsspelare som intog hotellet. Men efter hand dök det upp tyskar överallt. Tror det var ca 7362 tyskar i alla åldrar på plats och naturligtvis skulle de hela tiden sitta i vägen.Resan hem tog lika lång tid. Denna gång fick vi inte vänta på tullen men istället på Trelleborgsbåten, eftersom vi kom dit 4 timmar innan avgång. Det gladde å andra sidan några stycken som därmed hann in i Border Shop för inköp av sovenirer.Jag ska dock inte klaga så mycket, Jag kunde faktiskt sova en hel del på resan i båda riktingarna. Betydligt mer än Italienresan -04 som vi oxå gjorde med buss. Om det beror på att det var bekvämare buss, eller jag inte pallar för att hålla mig vaken längre, vet jag inte. Inte heller vet jag om de som satt runt om mig sov lika gott som jag.Tack till alla som var med och gjorde även detta träningsläger lyckat och minnesrikt. Till sist ska nämnas att jag spelade av Tommy Dussin 162 kronor i poker. Å då höll jag ändå igen.

Ovido - Quiz & Flashcards