Alla inlägg den 17 juni 2007

Av Christer - 17 juni 2007 00:44

... Älmhult vann.

Vårt favoritlag i östra tvåan vann i går överraskande mot Kristianstadtjejerna med 2-1. Tyvärr var lagen precis över nedflyttningsstrecket ofina nog att vinna också varför Älmhult är kvar under strecket. Inga mål av Jennie eller Anna, men visst var det ni som dominerade ?!  

Av Christer - 17 juni 2007 00:33

... såg jag Häljarp - Svalöv i fyran. Matchen slutade 3-1 till hemmalaget. Det märkliga är att jag tyckte att det "syntes" fler Svalövtjerna än hemmaspelare i matchen. Jag menar i fråga om individuella prestationer. Men Häljarp vann ändå ganska komfortabelt. Det tyder på ett bra lagspel. Jag får se dem igen och hålla ögen på om så är fallet. Laget leder ju fyran och är obesegrade. Imponerande.

Jag hade min hund Tindra med på matchen. I paus åt vi varsin korv med bröd. Jag med senap. Tindra utan.

I morgon (alltså idag söndag) blir det ingen match för min del. Ska vara hemma och fira hustru Elisabets födelsedag.

PS. Häljarp har en hemsida på 3 språk. Här ett lag som satsar internationellt. 

Av Christer - 17 juni 2007 00:17

Måste säga grattis till Isabel Hammarbäck för uttagningen i F19 landslaget. Issa (nu i Stattena, ifall någon läsare inte viste det) har jobbat sig till denna chans. För det är hennes stora adelsmärke, jag har sällan sett någon tjej jobba så energiskt i matcherna som Issa gör. Hon löper och löper. Hon gjorde det hos oss och så nu i Stattena. Hon gör en enorm nytta för sitt lag.

Nu får hon chansen i F19 landslaget trots att hon inte är 18 ännu. Hon ger sig säkert i kast men denna uppgift lika energiskt. Det blir perfekt att visa upp sig och hon kommer säkert att vara aktuell för det F18 (89) landslag som gör sina första matcher i höst (för att sedan kvalspela för F19 EM 2008). Då, i höst är det inte omöjligt Amanda Lindeberg får ny landslagschans i F18 (Hon var med i F17 laget, men inte lyckats ta plats i F19).

Blir det så kan Bert Trossling och Tord Leo sträcka på sig. Skulle det bli två spelare sprungna från Eskils F89 lag har man som U-tränare gjort ett bra jobb. 

Ovido - Quiz & Flashcards