Alla inlägg den 23 november 2007

Av Christer - 23 november 2007 15:26

Förra fredagen var jag på Svalövcupen. Vi hade inget lag där men tyckte ändå det kunde vara intressant att fördriva en kväll och kolla lite. Nu blev det inte så att jag hade full koncentration på matcherna hela tiden. Dels fanns det många bekanta att prata med dels så strulade min mobil och eftersom jag inte tycker om att vara avskuren från yttervärlden (om man nu är det när man är i Svalöv) så ägnade jag flera fruktlösa försök att få den att bete sig som jag ville. Speciellt så var det några halv-viktiga SMS jag skulle få iväg som strulade. Svårt att helt följa matcherna samtidigt som man stirrar ner i mobilskärmen.

Men jag kunde i vart fall uppfatta att hemmalaget Svlöv var det starkaste laget och därför vann cupen helt rättvist. Svalöv hade högt tempo, kraftig press över hela banan och ställde om snabbt.

Men turneringens bäste hade dem inte. Det hade Kvidinge i Carina "Kanga" Sörensen. Hon blev utsedd till turneringens lirare och det var också rätt. Kvidinge gick till final som viserligen förlorades stort till Svalöv (1-6) men det var Kanga som tog dem dit. Hon låg bakom det mesta med sin teknik och erfarenhet.

I semin t ex där hon ställdes mot lika rutinerade jessica Nilsson hade hon mindre utrymme men gjorde ändå segermålet (1-0). Kvidinge fick två frisparkar nära mål inom kort tid. Den första begärde man avstånd ordentligt och la upp bollen noga och så, men skottet gick i muren). När det så blev ny frispark minuten senare hann jag tänka "nu slår hon direkt" och mycket riktigt – medan Wormo funderade på att ställa iordning försvar och mur tog Kanga två steg fram till bollen och smällde in den medan alla andra stod och tittade. Matchen vunnen.

Wormo repade dock mod och lyckades sedan kämpa sig till tredjepriset genom seger mot Svalöv 2. Bra kämpat av Wormo som vid det laget hade ont om folk pga skador.

Nu är det till att stänga av, packa ihop och bege sig till samlingen med F91 som ska till Billecupen och se om vi kan upprepa förra helgens fina spel av damlaget. Sedan i morgon lördag är det Råå-cupen. Det blir stentufft i båda grupperna. Missa inte det. 



Ovido - Quiz & Flashcards