Alla inlägg den 14 maj 2007

Av Christer - 14 maj 2007 00:31

Jag såg lite på Harlyckan mot Häljarp i div. 4 mötet. Höll på med lite annat samtidigt (som skriva matchrapporten till vår match, m.m.) så jag följde inte så noga. Men det blev 0-0 och jag tyckte det såg ut som en jämn tillställning. Kanske lite sega fötter i Harlyckan och inte så mycket löpningar som vanligt. Kanske en del som spelade dagen innan också. Det är tufft att dubbla. Men ”Nile” var säker i målet. Rutinerade HDFF mittbacken vaktar målet i B-laget och har bara släppt in 2 mål, vilket dock är ett mer än A-lags keepern Carro. Å andra sidan har Nile gjort ett framåt så det jämnar ju ut sig.

Eftersom Häljarp tappade poäng gick Wormo förbi upp på andraplats eftersom man vann borta mot Kvidinge med 5-1. Inget mål Av Jessica N dock. Wormos mål av Johanna Landin 2, Elisabeth Andersson, Fanny Tiitus, Blerina Sadiku. Om det var Kanga som gjorde Kvidinges mål vet jag inte. Jessica har försökt skriva kommentar här på bloggen men inte lyckats. Hur svårt kan det va :-) Försök igen.

Wormo kan bli farliga i 4;an. Man har ju fått några bra och rutinerade spelare från avhoppade Härslöv, bland annat då Jessica.

Men även Häljarp blir ett topplag tror jag. Det finns spelare med potential där. I samma serie finns också Svalöv och Billesholm, som båda spelade i 3;an i fjol. Efter 4 omgångar är det fem lag inom 3 poäng. Kan bli spännande.

I vår tvåa var det Halmia och Husie som avslutade omgång 4. Det blev Halmia som segrade hemma med 3-0. Därmed gick Halmia förbi oss upp på tredje plats med 7 poäng. Vi ligger femma med 6 poäng.

Men vad ska man säga om Husie? Sist i ettan med 0 poäng och näst sist i tvåan med 1 poäng. Jag har hört lite om spelarbrist och skador. Men en nog trodde jag Husie skulle fixa det. Årets hittills mest negativa överraskning.

Är det Sjöbo som är mesta positiva överraskningen? Nykomlingen ligger fyra i ettan och har inte förlorat ännu.

Stattena Bluebirds spelade 1-1 mot Bromölla. Bromölla fick därmed en ”onödig” poäng i jakten på oss i trean. Osby slog Sösdala med 5-0 borta.

F92 slog Råå med 2-0 i Skåneserien. Mål av Carolin Brink och Ellinor Lindberg. F92 tjejerna ligger fyra i Skåneserien 3 poäng efter ledande Kullabygden som dock har en match mer spelad.

F94 vann sin fjärde raka match. 2-1 mot Vellinge. Leder serien trots en match mindre spelad. F93 förlorade igår i sin Skåneserie mot Lödde med 1-4, men man vann tidigare i veckan när jag var och kollade på dem.

Det finns all anledning att hålla koll på spelarna underifrån också om inte allt för lång tid ser vi säkert några av dem på seniorträningar också. Individuell utveckling är målet.

Det var allt för idag. Och klockan är över midnatt så jag kan skriva på eskilssidan att jag bloggat den 14 maj. Kanon.

Ovido - Quiz & Flashcards