Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Christer - 11 februari 2008 16:04

Berättade ju för någon vecka sedan om Lina Larssons utlåning till AS Bon Conseil i Paris. Nu är nästa export klar.

Emma Persson har nu gjort en träning och spelar troligen match på lördag med Fullham/Banres Compton i London. Nu kanske inte Emmas lag är lika hög nivå som Lina. Försäsongen var enligt uppgift en träning i veckan i en månad. 

Men Eskilsspelarna brer ut sig över världen. Får se om nästa blir att Ylva Landgren signar med Real Madrid under sin vistelse i Spanien, eller om hon kommer hem i februari som tänkt.

Av Christer - 11 februari 2008 15:00

som framgick av föregående inlägg e det inte ofta jag e sjuk några längre perioder. Därför undrade jag förstås varför det kunde bli en hel vecka (och mer därtill) denna gång.

Precis nu slog det mig! Det är Bert Frodlunds fel!

Ja, eller så här: Det måste vara mitt undermedvetna som reagerar. Jag har nämligen lovat den gode Bert att följa hans exempel och köra lite träning samtidigt som laget ändå är på Träningsakademin på fys-pass. Bert tränar där då - ofta ett spinningpass följt av styrka. Jag har alltså i ett svagt ögonblick lovat att hänga på. Min kropp straffar mig därför nu med sjukdom (eller räddar mig?) så att jag inte kan sätta igång.

Bert! Är alltså fortfarande för förkyld för att vara med idag. Vi får se hur det blir sedan. Jag måste ju lyssna när kroppen säger ifrån!

Av Christer - 11 februari 2008 09:07

Tillbaka på jobbet efter att ha missat en hel vecka, så när som på en halvdags försök i tisdags. Tror aldrig det hänt att jag varit sjuk en hel vecka tidigare.

Vad värre är så har jag inte orkat följa med vad som hänt i helgen eller i veckan. Hur gick det för Kullabygden i Futsal-slutspelet? Vilka träningsmatcher är spelade?   Är damjuniorserien lottad?  Är F92 landslaget till kommande testmatcher uttaget?

Ovido - Quiz & Flashcards