Alla inlägg under februari 2008

Av Christer - 11 februari 2008 15:00

som framgick av föregående inlägg e det inte ofta jag e sjuk några längre perioder. Därför undrade jag förstås varför det kunde bli en hel vecka (och mer därtill) denna gång.

Precis nu slog det mig! Det är Bert Frodlunds fel!

Ja, eller så här: Det måste vara mitt undermedvetna som reagerar. Jag har nämligen lovat den gode Bert att följa hans exempel och köra lite träning samtidigt som laget ändå är på Träningsakademin på fys-pass. Bert tränar där då - ofta ett spinningpass följt av styrka. Jag har alltså i ett svagt ögonblick lovat att hänga på. Min kropp straffar mig därför nu med sjukdom (eller räddar mig?) så att jag inte kan sätta igång.

Bert! Är alltså fortfarande för förkyld för att vara med idag. Vi får se hur det blir sedan. Jag måste ju lyssna när kroppen säger ifrån!

Av Christer - 11 februari 2008 09:07

Tillbaka på jobbet efter att ha missat en hel vecka, så när som på en halvdags försök i tisdags. Tror aldrig det hänt att jag varit sjuk en hel vecka tidigare.

Vad värre är så har jag inte orkat följa med vad som hänt i helgen eller i veckan. Hur gick det för Kullabygden i Futsal-slutspelet? Vilka träningsmatcher är spelade?   Är damjuniorserien lottad?  Är F92 landslaget till kommande testmatcher uttaget?

Av Christer - 5 februari 2008 13:09

Vittsjö GIK har lånat Tanja Pihlblad från Kristianstad DFF. Tanja kom i fjol Kristianstad från Älmhult men har mest hållt till i farmarlaget i tvåan, men nu blir det alltså div 1 med Vittsjö.


Av Christer - 5 februari 2008 12:49

Vår yttermittfältare Lina Larsson befinner sig i Frankrike för studier. Efter ett träningspass med AS Bon Conseil har hon imponerat stort. Så klubben frågade direkt om att låna Lina under hennes frankrikevistelse. Det är nu ordnat så Lina gör sin debut redan på lördag i den Franska andradivisionen.

En video från lagets träning där Lina skymtar i bakgrunden hittar du här. 

Av Christer - 4 februari 2008 22:56

Det har lyckats fint med kampanjandet för att få igång damjuniorserier i Skåne igen. Hela 20 lag anmälde sig till sist. Det är ju en väldig förbättring mot de  5 det var i fjol. Och åren därinnan fanns det ingen serie över huvudtaget. Kanske har det gått ut lite över F16. Har inte sett siffror på det ännu, men kan tänka mig att det är lite färre.

Anmälda lag: Lunds BK, Hasslarps BK, Stavsten/Ymor FK, Helsingborgs DFF, BK Olympic, Munka/ÄFF, Stehags AIF, Åstorps FF, Backarnas FF, Klågerups GIF, LdB FC Malmö, Lilla Torg FF, Södra Sandby IF, Rörsjöstadens IF, Gislövs IF, Torna Hällestad, Borgeby FK, Eriksfält, Kvarnby IK, Eskilsminne IF

Eter en titt på den listan tycker jag det kan mäta sig med vilken division 5 serie som helst. Är det till och med så att vi får högre kvalitet än så i denna J-serie? I vart fall många starka lag!

Av Christer - 4 februari 2008 00:09

När Maria Edman skrev på för nya allsvenska Kristianstad DFF fanns det plötsligt tre bra målvakter i klubben. Att någon ska flytta på sig är ju ganska troligt. Emelie Karstöm  har varit iväg och provtränat i Vittsjö. Men nu cirkulerar en uppgift att Emelie överväger att spela med Everöds IF's herrlag i div. 7. Spännande val. 

Av Christer - 3 februari 2008 22:49

Försöket att hålla sig vaken igenom hela superbowl alltså. Storfavoriten New England patriots mot New York Gigants. Har alltid samma tanke att nu ska jag kolla hela matchen. Det är oftast en häftig föreställning där det inte är nån tvekan att alla inblandade ger allt. Men det brukar inte lyckas. Ibland går det till halvtid, men aldrig hela matchen. Denna gång ska jag absolut hålla mig vaken till pausen. Årets paus underhållare (och det är alltid någon av de största som uppträder) är Tom Petty. Det ska jag inte missa. Ska vi tro han inleder med "Saving Grace" den har ju en häftig inledning i sig.

I väntan på matchen slötittar jag lite på "Garp och hans värld". Svårt att se koncentrerat. Har sett den flera gånger. Filmen har precis passerat avsnittet där Walt dör i den något bizara trafikolyckan. Ni behöver inte se den. Filmen är väl OK, men läs boken istället. Av John Irving. Mycket bättre. Nu kokar vi kaffe och förbereder oss för Tom Petty (och att se lillebror Eli Manning bli hjälte när superstjärnan Tom Brady blir satt under press).


Av Christer - 3 februari 2008 15:19

Det har varit några övergångar och förändringar under januari som jag tror jag inte nämnt. Allt är inte så nytt, men här är lite för den nyfikne.

Det ska enligt uppgift går Jonna Nilsson yttermittfältare från Sjöbo till vår div 3 konkurrent Wä IF. Jonna gjorde 5 mål för Sjöbo i Söderettan 2007 trots att hon stor del av säsongen hade problem med sitt ena korsband.

Osby har två nyförvärv i Elin Österstedt från Alnö (div 3 Sundsvall) och Emelie Sjöstedt från Lönsboda.

Hässleholms IF har prsenterat fyra unga nyförvärv. Linda Berg (mv) som bara är 14 år kommer ifrån Madesjö IF i Småland. Elin Wennerberg född -92 från Vinslövs IF. Tvillingarna Rebecca (mv) och Emelie Nilsson från Röstånga IF.

Nya div 3 klubben Häljarp har tappat flera spelare. Fem spelare går till Borgeby FK (också nykommlingar i trean). Ytterligare någon eller några går till IK Wormo. Men skyttedrottningen Jenny Olofsson stannar. Häljarp flyttar upp sina F92 till damtruppen.

IK Wormo har föresten fått ny tränare. Mikael Elgström tar över. Han kommer närmast från Häljarp.

Så har vi lite koll på klubbarna i div 2, trots att Eskils inte ( i år) befinner sig i den serien.

Johanna Nilsson återvänder till Helsingborgs DFF efter en tid i Stattena IF. Johanna har mestadels återfunnits i Stattenas B-lag med har funnits på bänken och gjort inhopp i ettan. En bra förstärkning för HDFF inför comebacken i tvåan.

(Detta får avsluta inlägget för tillfället, eftersom sociala förpliktelser väntar. Systerson Pontus 15-årsdag ska förstås firas. Jag återkommer).





Ovido - Quiz & Flashcards