Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Christer - 11 januari 2008 23:41

.. men jag kunde inte låta bli att köra ner till Södra Sandby för att kolla på F92 i Sandbycupen. Mycket annat jag borde göra som jag ligger efter med, men....

Hade bra koll på speltiderna så jag drog iväg i lämplig tid. Hade dock inte koll på bensinmätaren och upptäckte jag behövde köra in och tanka. Den missplaneringen gjorde att jag missade första matchen och kom precis när den tog slut. Såg de två följande: Först 3-3 mot Kullabygden sedan 4-0 mot Lund. Bra insats i båda matcherna. Kullabygden är bra och kan gå hela vägen (finalen spelas om en timme). Baserat på de matcher jag såg är det en gåta att första matchen mot Torn förlorades med 2-3 (den jag missade) och därmed var Eskils utslagna trots de bra matcherna. Synd. Tror nog de kunnat komma några steg till om det inte varit för misräkingen i första matchen.  Antar att det fanns lite nervositet med i bilden. Laget hade 3 93;or med och det var nog första gången flera spelade ihop och då tar det ju lite tid att komma rätt. 

Men som sagt, tjejerna ska vara nöjda med insatsen i de två sista gruppspelsmatcherna. Brink och Hoppe dominerade i Eskilslaget.

Nej nu får jag väl jobba lite så jag kommer ifatt. Men inte för länge, måste vila till i morgon. Då e det fest hos Putte och Milla. Det kräver en strong insats det oxå. 


Ovido - Quiz & Flashcards