Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av Christer - 20 augusti 2007 23:28

Hade ingen match med något av seniorlagen på söndagen. Så det gällde att fylla den med innehåll. Hade visserligen tidigare sagt att jag skulle ta mig till Lindsdal för att stötta våra vänner i Älmhult i deras bortamatch. Men det var innan jag sett att Lindsdal ligger utanför Kalmar och dit är det nästan 30 mil enkel resa. Sorry men det blev för mycket. Så förlusten med 0-6 kan skyllas på mig.

I stället inleddes dagen med ett möte med F93 och F94 ledare för ett samtal om framtiden. Två stora trupper som kommer att fylla på seniorleden med många talanger de kommande åren. Riktigt spännande men också en viktig utmaning att göra något bra av detta.

Därefter upp till Västergård och en snabb titt på de sista minuterna på F92 matchen mot Stattena. 2-2 slutade matchen och hade tydligen varit både bra och tuff match. Synd jag inte fick se mer av den. Jag gillar när jag ser en spelare komma av plan med blodigt knä men med ett leende på läpparna efter en kämpamatch.

Snabb avstämning med F92 ledarna om kommande matcher och träningar, sedan bort till nästa match. F93 i skåneserien. Tyvärr blev det förlust mot... (var det Limhamn, eller). Men fick pratat lite med en av våra F93-tjejer som jag gärna vill ge chans till seniorträning. Hon är duktig nog att fixa det bra. Det finns nog ytterligare någon i laget som snart knackar på porten...

Därefter in i bilen och körning till Heden för juniormatchen mellan HBG Södra och .... (ja det är ointresant). Först bara ett stopp på Statoil för en kanelbulle och en stooor kaffe. Varför en juniormatch undrar den initierade läsaren kanske. Det är så att jag försöker övertyga mitt yngel (det andra alltså) att återuppta sin fotbollskarriär. Han har tidigare spelat i Södras framgångsrika P90 lag innan han skadade knät rätt ordentligt. Även om Johan är (var) rätt duktig så är det tufft att komma tillbaka efter 1,5 års bortvaro. Hans tidigare lagkamrater har utvecklats ordentligt och flera lirar nu i Södras B-lag. Men jag tycker han ska försöka i alla fall. Södra vann med 5-1 och efter snackade jag och Johan lite med tränaren och kanske blir det ett försök. 

Därefter en paus hemma och en koll på andra halvlek av Manchester-derbyt. Kul att rödnäsan bliv knäppt denna gång. Nu när Henke inte längre spelar i United har de återfått sin status som "ska-helst-förlora-lag". 

Efter slutsignal så dags för ny utflykt. Denna gång till syrran för att kolla lite på en av familjens datorer som inte betedde sig på ett bra sätt. Maskinen var full med allehanda virus, trojaner och spionprogram. Detta trots att hon hade Telia Surfa Säkert firewall. Tacka vet jag Mac. En del försök att rensa ut det värsta men det blir nog till att återinstallera windows från början istället. Eller släng ut hela burken och köp en Apple-maskin istället. Livet blir enklare och jag blir gladare...

Det uppmuntrade dock lite under tiden när mobilen plingade till med jämna mellanrum och rapporterade "Mål Allsvenskan Helsingborg-Kalmar 1-0, 2-0, 3-0, 4-0..." Knappt man trodde det var sant.

 Efter nån timme lämnade jag syrran åt hennes öde och styrde mot Pizzeria Adriana i stället. Finns på Växjögatan och kan rekommenderas. Beställde 4 pizzor. Efter den obligatoriska kvarten (som lämpligen tillbringas på videobutiken Bogart bredvid för ett inköp av lösgodis) fick jag så tre pizzor. Det visade sig att det blivit en Romana med extra Gorgonzola istället för en Romana och en Gorgonzola. Men det rättades till ganska kvikt. Ringde Johan på hemvägen. "Maten är på gång, ses hemma..." Svaret: "Nä jag äter hos Rebecca" Grrrr....

Nu hemma och med en pizza och en liten kyld Tuborg var det inte mycket kvar i undertecknad. Tänkte blogga men orkade inte gå från soffan för att hämta laptoppen. Istället blev det reprisen av HIF-Kalmar på Säsongkortskanalen. Efter den började det dra lite i ögonlocken men upptäkte att det pågick Italienska supercupen mellan Roma och Inter på en kanal. Säg lite av slutet på den och sedan på efterföljande andra halvlek av den spanska supercupen. Madrid-Sevilia 3-5 (tror jag, koncentrationen vid denna tidpunkt var låg). Föresten så har Real också statusen "ska-helst-förlora". 

Kom sedan på att jag glömt kolla resultaten av söndagens matcher i damtvåan. Såg att LDB förlorat stort mot Böljan. Svor. Gick och la mig.

Det samma ska jag göra nu. Gå och lägga mig alltså. Finns inget att svära över. Vi vann DM-semifinalen med 4-0. 


PS

Av Christer - 20 augusti 2007 23:27

Annica Leo har gjort mål i 6 matcher i rad...

Av Christer - 20 augusti 2007 22:52

Det har varit en roligare vecka den förra än vad det var veckan innan. Visserligen förlorade B laget mot Hässleholms IF efter att ha blivit fullständigt utspelade första 20 minuterna då det ramlade in 4 mål bakåt. Men förklaringen finns i det att det var ett extremt ungt lag vi ställde upp med och därför lyste orutinen igenom och det var många positionsfel i början av matchen. En snabb huvudräkning säger att vi spelade med ett lag med snittålder 16,2 år och det alltså mot ett av topplagen i division 3. Många skador, avstängningar och några avflyttningar i A-laget har gjort att vi fått lyfta upp U- och F15-spelare. Skönt att vi ändå har så många talangfulla spelare i klubben. Idag är man van vid unga damlag i många serier men inte riktigt så. Men tjejerna rättade till spelet riktigt bra och det blev bättre och bättre efterhand. Andra halvlek står vi upp bra och även om det inte blir väldigt många målchanser så tycker jag att smurfarna ska ha beröm för sättet att komma tillbaka i matchen.

Föresten har något annat lag spelat med så ungt lag i trean? Ja Stattena har kanske legat i närheten. Eventuellt IFK Hässleholm.

Sedan var det dags för match mot Vången borta. En absolut måstematch i tvåan. Riktigt skönt att det inte var något snack om saken. Vi var motiverade, fokuserade och fixade uppgiften riktigt ordentligt. Vi spelade ut Vången riktigt ordentligt denna gång.

Det var också positivt att höra raporterna från U-laget i femman. Visserligen förlust med 4-2 men med kommentarerna från Bjärelaget som "Bästa laget vi mött" och "Roligt att någon vågar spela fotboll mot oss" lät bra och efter att ha hört spelarna tyckte de också att de gjort en strong insats mot suveräna topplaget som stoltserar med målskillnaden 109-6 i årets serie. 





Ovido - Quiz & Flashcards