Alla inlägg under januari 2008

Av Christer - 3 januari 2008 00:53

Jag deltar aldrig i debatten om damfotboll kontra (herr-)fotboll. Oftast tycker jag helt enkelt det är löjligt att ens fundera över likheter eller skillnader. Inte heller brukar jag oja mig om hur mycket utrymme eller inte utrymme som det bjuds i TV och tidningar. Jag vet att det är mer än "rättvisa" som styr sådant urval. Och jag har ingen lust att börja heller och ni som känner mig vet att jag tar min del av "damfotboll" på samma "allvar" (eller "skoj" för den delen) som andra som sysslar med idrott. Vilken idrott det sen må vara.

Men idag läste jag en blogg av Lotta Schnieder, en 16-årig fotbollstjej som lirar i nåt som heter Hölö-Mörkö IF och som skrivit på damfotboll.com. Jag har inte följt hennes bloggande men av en slump kollade jag hennes inlägg "Två olika världar" och den var mitt i prick! Här har ni förklaringen till mycket av det som det snackas om och om varför... Läs den!

Men som sagt för egen del skiter jag i den debatten och snart är det dags att förbereda sig för kvällens match HM final för flickor 90. Där ska vi göra vårt bästa för att göra en bra match och kanske till och med plocka en seger, det är det som betyder något. Och skulle inte det gå så kommer nästa match, och nästa...

Men Go Lotta!

Av Christer - 2 januari 2008 18:06

Har precis varit på träning med f90 och f92 som tog en extrachans att träna nför respektive HM-final. 90orna (som jag har) fokuserade på att träna försvarspelet eftersom våra motståndare Stattena får gälla som favoriter i finalen i morgon. Vi får se om vi kan komma med någon överraskning. Men nu vet vi i alla fall hur vi ska göra ;-)

92 orna var på hugget. Jag tror de vann den inbördes målkampen även om jag inte räknade så noga. 

Detta gjorde att jag inte var på plats i IH när ytterligare två Eskilslag tog sig till final i Helsingborgsmästerskapen. Pojkar 96 blev första pojklag till final och sedan gick också F94's andralag till final där man möter sitt lag 1. Därmed är det 6 Eskilslag i final. Ytterligare några pojklag har chans. 

Så i morgon kl 20.00 står jag på IH golvet och jagar på 90 orna. 

Ovido - Quiz & Flashcards