Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Christer - 2 maj 2008 14:40

Idag blir det givetvis Eskils herrar mot Kävlinge som kommer att vara matchen jag ska kolla in.

Men eftersom vi har matcher söndag- måndag denna helg så är lördagen fri att kolla in något annat intressant. Jag har identifierat fem möjliga kandidater till att bevista. Vilken kommer att vara intressantast? Säg vad du tycker i omröstningen till höger och vägled mig i lördagsvalet.

Eller har jag missat något - finns det ännu bättre på annat håll? 

Av Christer - 2 maj 2008 14:31

Falkenberg FF och LDB Malmö har inlett bäst. Mest imponerar Falkenberg som slagit förra årets seriesegrare IF Norvalla samt ett svårt derby mot IF Böljan.

FFF verkar stabila med sin  trebackslinje under ledning av  Anna Eklund-Jönsson och Anneli Bengtsson hårdjobbar på  mittfältet som vanligt. På topp finns målfarliga Jenny Bengtsson och F19 landslagstjejen Olivia Schough.

Malmö har förstås inponerande 12-2 på två matcher. Det är förstås mot Veberöd och HDFF så vi får se vad de kan när det blir lite svårare Böljan i nästa omgång. Men troligen kommer Malmö avgöra mycket av utgången i serien.

De andra favoriterna Norvalla och Halmia har inlett lite svagare. Halmia visseligen full pott på sina två matcher, men imponerade inte mot HDFF där segern satt långt inne.

Norvalla som sagt förlust mot Falkenberg och mycket knappa segrar mot Böljan och Skurup. Förra säsongen gjorde Norvallas Camilla Otterdahl 22 mål i serien. Tre omgångar in på årets säsong är hon mållös. Finns en del av förklaringen där. Är man för beroende av Camilla?

I nedre regionerna är fortfarande Böljan, Skurup, Derome och HDFF poänglösa. Medan Veberöd har tre.

Veberöd slog Derome borta med 3-2. Det kommenteras av Derome med ” Värsta förlusten under mina tre år med damerna”. Enligt rapporterna från Halland var det inte rättvist. Men Veberöd är inte överens ” Vi mer eller mindre kämpade ner Derome totalt i andra halvlek”

Böljan tror jag kommer att börja ta poäng snart. Förlusterna mot Norvalla och Falkenberg är inte orimliga (och nu har man Malmö borta – vilken hemsk start).

Var HDFF och Skurup står kommer kanske visa sig på lördag när lagen möts på Harlyckan. Skurup höll viserligen till 1-2 mot Norvalla men av vad jag sett under försäsongen är Skurup ett av de lag som Helsingboprgarna måste ha efter sig om man ska vara kvar i tvåan. Så upp till bevis på lördag.

.. och mitt i allt hittar vi Södra Sandby. 3-0 mot Skurup, 0-3 mot Halmia. Blir det årets melodi – mitt i…

Ovido - Quiz & Flashcards